Veelgestelde vragen

Wij doen er alles aan om jou een onvergetelijke ervaring mee te geven. Zowel tijdens de voorpret als tijdens de Saxo Bank Dam tot Dam FietsClassic zelf! Heb je een vraag en kun je het antwoord niet op onze website terug vinden? Dan helpen wij bij het beantwoorden van jouw vraag!

Inschrijving 2022

Inschrijven
Wanneer gaat de inschrijving open?
De inschrijving opent op dinsdag 19 april om 09.00 uur.

Wanneer sluit de inschrijving?
De inschrijving sluit op 5 september 2022, of eerder wanner we uitverkocht zijn.

Hoe kan ik inschrijven?
1. Ga naar startpagina
2. Kies voor ‘Inschrijven’
3. Doorloop alle stappen van het inschrijfformulier
4. Zodra je bent ingeschreven, ontvang je per e-mail een bevestigingsmail van ‘noreply@atleta.cc’. Via de link 'Open dashboard' kun je jouw inschrijving inzien en beheren.

Hoeveel kost het om in te schrijven?
De tarieven vind je hier.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?
De bevestigingsmail is afkomstig van ‘noreply@atleta.cc’. Check ook jouw spam of ongewenste mail.

Als je geen bevestigingsmail hebt ontvangen, neem dan contact op via dit formulier. Mogelijk heb je een typefoutje gemaakt in het e-mailadres.
Ticket uit 2021 bevestigen
We houden jouw startbewijs gereserveerd tot 1 mei. Hierna wordt jouw inschrijving, inclusief extra producten, geannuleerd. Deze kunnen we weer voor je herstellen (tenzij de Dam tot Damloop uitverkocht is), wanneer je contact met ons opneemt via het contactformulier.
Inloggen
Hoe kan ik inloggen in mijn persoonlijke account?
Als je jouw e-mailadres eerder hebt gebruikt tijdens een inschrijving, kies dan tijdens jouw nieuwe inschrijving voor ‘Inloggen’. Je ontvangt een code van ‘noreply@atleta.cc’ om in te loggen en verder in te schrijven.

Schrijf je je voor het eerst in met jouw e-mailadres, vul dat het hele inschrijfformulier in. Kies dan nog niet voor ‘Inloggen’. De volgende keer dat je je inschrijft, kan je wel kiezen voor ‘Inloggen’.

Als je eenmaal ingeschreven staat, kan je in jouw dashboard inloggen. De link naar jouw dashboard vind je in de bevestigingsmail van jouw inschrijving.
Inschrijving wijzigen, annuleren of overdragen
Hoe wijzig ik mijn afstand, persoonlijke gegevens en/of shirtmaat?
Ga naar ‘Open dashboard’ in jouw bevestigingsmail om jouw persoonlijke gegevens of afstand te wijzigen.

Het wijzigen van jouw gegevens is mogelijk t/m 8 augustus 2022.

Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Als je niet mee kunt of wilt doen, dan kun je jouw inschrijving aan iemand anders overdragen. Hoe dat gaat, zie je bij de vraag over ‘overdragen’.

Leden van Le Champion kunnen hun inschrijving t/m 8 augustus 2022 schriftelijk annuleren en krijgen hun inschrijfgeld (min administratiekosten) terug. Zie hiervoor de Algemene voorwaarden op de website.

Hoe kan ik mijn inschrijving overdragen aan iemand anders?
Ga naar 'Open dashboard' in jouw bevestigingsmail. Open jouw registratie en klik in jouw ticket op 'Wijzigen'. Wijs de ticket toe aan 'Iemand anders'. Vul het e-mailadres en de naam in van de persoon aan wie je jouw ticket wilt toewijzen en 'Bevestig' dit.

Indien je na de uiterste wijzigingsdatum, 8 augustus 2022, een ticket toewijst, dien je te regelen dat het startnummer bij de nieuwe deelnemer terecht komt.

Je kunt jouw inschrijving t/m 16 augustus 2022 toewijzen aan iemand anders. De overdracht is voor eigen risico. Le Champion bemiddelt hier niet in.
Algemene voorwaarden
Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?
De Algemene voorwaarden en het reglement vind je hier.
Wielerkleding
Is er wielerkleding beschikbaar?
Klik hier voor de wielerkleding.

Ik ben vergeten wielerkleding te bestellen, is dit nog mogelijk?
Als je al ingeschreven staat, open dan jouw registratie in jouw dashboard en kies voor ‘Extra’s bestellen’. Je kan t/m 8 augustus 2022 extra's bestellen.
Stuurbordje
Wordt mijn stuurbordje thuisbezorgd?
Ja, in de week van het evenement ontvang je jouw stuurbordje per post.

Ik woon in het buitenland, ontvang ik mijn stuurbordje met de post?
Indien je met een buitenlands adres staat ingeschreven, dien je jouw stuurbordje op te halen. Je ontvangt in de week van het evenement informatie hierover.

Ik heb mijn stuurbordje niet ontvangen. Wat nu?
Als je op woensdag voor het evenement geen stuurbordje hebt ontvangen, neem dan contact op via dit formulier.

Ik heb een stempelkaart overgenomen. Wordt mijn stempelkaart bij mij thuis bezorgd?
Indien je na de uiterste wijzigingsdatum, 8 augustus 2022, een inschrijving hebt overgenomen, wordt het stempelkaart naar de oude deelnemer opgestuurd. Je dient onderling te regelen dat het bij jou terecht komt.

Inschrijven 2021

Wanneer gaat de inschrijving open?
Op maandag 17 mei opent de inschrijving. Deelnemers die recht hebben op 50% korting, deelnemers die stonden ingeschreven in 2020, ontvangen op 17 mei een kortingscode.
Ik heb recht op een kortingscode, hoe werkt dit precies?
Alle deelnemers die stonden ingeschreven voor de editie van 2020 ontvangen een 50% kortingscode voor de editie van 2021. Deze kortingscode ontvang je op 17 mei via de mail.

De startbewijzen voor deelnemers met een kortingscode worden tot 1 juni gereserveerd. Het is mogelijk om de code ook na 1 juni nog te gebruiken, maar dan worden de startbewijzen niet langer gereserveerd en dan geldt vol = vol.

De kortingscode is alleen geldig voor de editie van 2021. Indien je ervoor kiest om hier geen gebruik van te maken vervalt de code.
Hoe kan ik inschrijven?
  1. Ga naar de website
  2. Kies voor Inschrijven 
  3. Doorloop alle stappen van het inschrijfformulier
  4. Zodra je bent ingeschreven, ontvang je per e-mail een bevestiging van jouw inschrijving. Via de link Open dashboard kun je jouw inschrijving beheren.
Hoe kan ik mijn inschrijving overdragen aan iemand anders?
Ga naar Open Dashboard in jouw bevestigingsmail.

In het dashboard klik je op jouw Ticket. Vul bij Toewijzen het e-mailadres in van de persoon aan wie je jouw aankoop en/of startbewijs wilt toewijzen.

Je kunt jouw inschrijving t/m 17 september toewijzen aan iemand anders. De overdracht is voor eigen risico. Le Champion bemiddelt hier niet in.
Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Als je niet mee kunt of wilt doen, dan kun je jouw inschrijving aan iemand anders overdragen. Hoe dat gaat, zie je bij de vraag over ‘overdragen’.

Leden van Le Champion kunnen hun inschrijving annuleren en krijgen t/m 8 augustus hun inschrijfgeld (min administratiekosten) terug. Zie hiervoor de algemene voorwaarden.
Ik heb geen e-mail gehad over de kortingscode.
Op 17 mei sturen wij een e-mail naar alle deelnemers die in 2020 stonden ingeschreven voor de Saxo Bank Dam tot Dam FietsClassic en daarom recht hebben op een kortingscode. Heb je geen e-mail ontvangen check dan jouw spam folder of ongewenste e-mail.

Als de e-mail ook daar niet terug te vinden is, neem dan contact met ons op via dit contactformulier.

Afgelasting 2021

Afgelasting en coronamaatregelen 2021

Wat gebeurt er als de Saxo Bank Dam tot Dam FietsClassic 2021 wordt afgelast?
Indien de Saxo Bank Dam tot Dam FietsClassic in 2021 niet kan plaatsvinden, zal het startbewijs inclusief bestelde extra’s worden doorgezet naar 2022.
Vindt de Saxo Bank Dam tot Dam FietsClassic in aangepaste vorm plaats?
Het is mogelijk dat de editie van 2021 in een aangepaste vorm zal plaatsvinden. We houden hiervoor nauwlettend de actuele ontwikkelingen in de gaten en zullen hierin schakelen indien nodig.
Welke coronamaatregelen worden er getroffen?
Dit is afhankelijk van de situatie in september. We zullen de dan geldende maatregelen nadrukkelijk volgen en alle betrokkenen hierover over informeren.
Is een mondkapje verplicht?
Dit is afhankelijk van de geldende maatregelen in september. We volgen hiervoor nauwlettend de actuele ontwikkelingen en zullen de betrokkenen hierover tijdig informeren, mocht deze maatregel van toepassing zijn.
Moet ik mijn eigen eten en drinken meenemen op de route?
Indien het past binnen de op dat moment geldende maatregelen zullen er tijdens het evenement voldoende verzorgingsposten onderweg zijn en dan is dit niet nodig.

Contact opnemen

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur ons dan direct een bericht. Wij nemen zo snel mogelijk contact op om jouw vraag te beantwoorden.

Stuur ons een bericht